Tréning felépítése:
Mivel a résztvevők ebben a témában először vesznek részt képzésen, így az előzetes felkészültségbeli felmérés elhagyható.
A program alapvető céljának tekintjük, hogy legyen inspiratív és a projektekkel kapcsolatos tárgyi tudás létrehozása mellett adjon ötleteket, mutasson rá a vállalat életében aktuális felhasználási területekre, legyen motiváló hatású meglévő kihívások újszerű megoldására..
Fontosnak tartjuk, hogy a résztvevők a projektszerű munkát a tanulás közben megszeressék. Ezért a témát egyszerű, könnyen átlátható formában tálaljuk, valamint alkalmazást segítő eszközöket biztosítunk a későbbi felhasználás érdekében. Így pl. a projekttervezéshez és dokumentációkhoz szükséges formákat adunk át (pl. tevékenységfelelős mátrix sablon; kommunikációs terv sablon; probléma kezelési terv sablon; emberi erőforrás igénylés sablon; stb.).
A képzés 3 fő tartalmi eleme: a projektek fázisai; a projekt tervezése; a projekt menedzser szerepkörei és kompetenciái
Tréning tematika:
1. A projekt:
§ Mit nevezünk projektnek? Változások Aktuális kihívások Egyedi megoldások
§ A projekt alapvető jellemzői: cél, idő, erőforrás, életciklus
§ A projekt résztvevői: projekt team; stakeholderek; szponzor; menedzsment; megrendelő
2. Projekt fázisai:
§ Kezdeményezés fázisa
o Ötlet; igényfelmérés; elemzés; döntés előkészítés; döntés
§ Tervezési fázis:
o Projekt célok pontos meghatározása – céltervezés, feladatmegfogalmazás
o Projekt menedzsment létrehozása
o Tevékenységek, erőforrások tervezése, ütemezése
o Tervek engedélyeztetése
§ Végrehajtási fázis
o Tervek kivitelezése, tevékenységek irányítása
o Folyamatos ellenőrzés, értékelés, esetleges módosítás, korrekció
§ Befejező fázis
o Átadás, kiértékelés
o Nyomonkövetés
3. Projekt tervezése:
Céltervezés Problémafa
Cél-fa
Tevékenységtervezés Eszközök Logframe
Erőforrás tervezés
Stakeholder
Ütemterv
PERT módszer
Engedélyek
GANTT diagram
4. A projekt menedzser kompetenciái:
§ A projekt menedzser funkciói és szerepei:
o Előkészítés
o Projekt terv elkészítése
o Kapcsolattartás a projekt résztvevőivel: projekt team; stakeholderek; szponzor; menedzsment; megrendelő
o Tárgyalás a résztvevőkkel: projekt terv bemutatása, részvétel és felelősség mértéke, feladatok
o Irányítás
o Monitoring
o Értékelés
§ A projekt menedzser személyes képességei:
o Kommunikáció: „szolgálati utak”, szponzor és funkcionális menedzsment jelentősége
o Rendszerszemlélet, átlátja az egészet
o Problémamegoldás
o Összehangolás: cél – folyamat – szervezet
5. Akciótervek elkészítése
6. Program értékelése: a résztvevők egy kérdőíven értékelik, hogy mennyire tartották a tréninget hasznosnak, ill. kitöltenek egy ismereti tesztet az elsajátított tudás szintjének a megméréséhez.
|